úterý 16. listopadu 2021

Úvod k románu Projekt Starobylý šíp

 



    „Jsme zde proto, abychom pomáhali bytostem, jako jsi ty, aby si nejdříve vytvořily koncept a potom zažily multidimenzionální vesmír takový, jaký opravdu je – nejen skrze slova vašeho světa, nýbrž také skrze Jazyk Jednoty.“

    Román Starobylý šíp je ústředním obsahem webu Tvůrců Křídel. Malby, hudba, poezie a symbolický jazyk mají svůj původ v románu a jsou jejím rozšířením.
   Děj příběhu v sobě obsahuje stínové globální mocenské síly, tajné vládní organizace, mimozemšťany, cestování v čase, tajné pokročilé technologie a dálnovidění. Jako by to všechno nestačilo, je zde také zásah vysoce vyspělé, záhadné skupiny s názvem Tvůrci Křídel.
   Tvůrci Křídel jsou katalytickou silou děje románu. V očích Fifteena (to označuje jeho bezpečnostní úroveň), vedoucího Organizace pro Kontakt s Vyspělými Inteligencemi (angl. Advanced Contact Intelligence Organization – ACIO), jsou Tvůrci Křídel potenciální hrozbou jeho vlastního tajného programu.
     Zde jde děj do tuhého, když se dozvídáme, že Fifteen zformoval, v utajení před dohlížející organizací – Národní Bezpečnostní Agenturou (angl. National Security Agency, NSA) – dokonce ještě utajenější výzkumný tým zvaný Labyrint tým (angl. Labyrinth Group). Ačkoliv je misí ACIO průzkum a zpětné inženýrství mimozemských technologií (převzatých ze ztroskotaných UFO), Fifteen se prvotně zajímá výzkumem cestování v čase, což je také prvotní úkol Labyrint týmu.
      Fifteenův top vědec je Jamisson Neruda. Je odborníkem v lingvistice, šifrování a dekódování technologií. Nerudův otec, Paulo, byl ředitelem ACIO na vysoké úrovni a proto Jamissonova interakce s tajnou agenturou započala již v jeho raném věku. Po smrti svého otce se Jamisson naplno spojil s ACIO a Fifteen se stal mentorem mladého Nerudy. V důsledku těchto okolností byl celý život Nerudy soustředěn na Fifteena, na poslání ACIO a na tajný výzkum Labyrint týmu, týkající se cestování v čase. To až do doby, než se na scéně objevili Tvůrci Křídel a převrátili Nerudův svět vzhůru nohama.
     Je tento příběh pravdivý? Ano i ne. Jeden z nejkontroverznějších aspektů materiálů Tvůrců Křídel je to, zda je příběh založený na skutečných událostech v životě Jamissona Nerudy. Protože web Tvůrců Křídel a jeho původní obsah byli na internetu o něco déle než dva roky předtím, než James vystoupil do popředí a prohlásil, že je tím, kdo je zodpovědný za celý obsah webu, značné množství návštěvníků webu bylo přesvědčených, že materiály jsou skutečným líčením zběhnutého vládního vědce. Dokonce i nyní, po více než deseti letech, kdy James vytváří stále dál se rozvíjející a rozšiřující pole témat (takových, která přesahují témata novely do nových psycho-spirituálních oblastí), existují stále tací, kteří nejsou ochotni přijmout to, že původní materiály Tvůrců Křídel jsou mytologií vytvořenou Jamesem. Věří, že existují super-tajné vládní organizace, které jsou v kontaktu s mimozemšťany a že z těchto kontaktů vyvíjejí technologie. Věří, že existuje program globální dominance udržovaný tajnou skupinou finanční a mocenské elity. Mnozí opravdu stále věří, že osoby, události a technologie, jenž jsou obsažené v Projektu Starobylý šíp, jsou skutečné.
      Jak od doby, kdy byla publikována konečná verze románu na disku Prvotního Zdroje v roce 2001, ubíhala léta, sám James přiznal, že jeho příběh je všeobecně vzato založen na skutečnosti, pravdivých událostech, skutečných osobách, organizacích a co hlavně – skutečné rase vyspělých lidských bytostí zvaných Tvůrci Křídel. Nicméně nám říká, že příběh a jeho hrdinové jsou fikcí, která je však založená na utajovaných skutečnostech.
    James stručně komentuje tento protimluv v úryvku svého odhalujícího dopisu na disku Prvotního Zdroje.

       "Web Tvůrců Křídel vytvořil spory a debaty a mnozí mají potěšení z odhalování jeho pravosti. Ti, kteří debatovali o tom, zda je pravdivý či nikoliv, umenšili svůj pohled na pravdu, která je vetknutá v jeho struktuře."

     Další komentáře, týkající se této záležitosti fakta versus fikce, také poskytuje v odpovědi jednomu zanícenému tazateli.

     "Existují takové prvky příběhu, které jsou záměrně nedotaženy do konce, aby byl příběh ponechán v říši mytologie a nikoliv série událostí ze skutečného života. To se týká fotografií míst, artefaktů a dokonce některých větví příběhu. Byl jsem si dobře vědom, že bude odhaleno, čím tyto prvky doopravdy jsou. A také si uvědomuji, že existují tací, kteří kvůli tomu cítí zklamání; ale to je jen z důvodu, že skutečné světlo Tvůrců Křídel dosud nedopadlo na zem a neosvítilo ji. Stále visí ve vzduchu a cestuje do vzdálených míst, která dosud nebyla spatřena."

     Otázka: Z jakého důvodu jsou materiály směsí pravdy a dezinformace? Jakému účelu to slouží?

      Odpověď: "Připomínám, že vytvářím mytologický příběh, který obsahuje filozofický systém, jenž je v této době ztvárněn pro následující tři generace lidstva. Tato mytologie je Přítokovou zónou (angl. Tributary Zone) a musí být zapouzdřena v různorodých médiích, aby přitáhla nové generace, které ji budou potřebovat. Protože je v různorodých médiích a originální obsah, ze kterého pochází, není ze země, vyžaduje to rozšíření. Tímto rozšířením je linie příběhu, která proplétá dohromady skutečnou povahu Přechodové zóny (angl. Transition Zone) (tj. filozofii, metafyziku, hieroglyfický jazyk, poezii, hudbu a umění) s mytologickými prvky, jakými jsou ACIO a mystérium Starobylého šípu. Již před eony věků bylo známo, že textově založené, filozofické pojednání není vhodným katalyzátorem pro generace dvacátého prvého století."

        Otázka: Je příběh fakticky pravdivý, na rozdíl od míst, jmen a datumů?

      Odpověď: "Předpokládám, že příběh, který máš na mysli, je ACIO a lokalita Starobylý šíp. Tato část příběhu je založená na faktech. Nechci prozradit, jak tyto věci vím, ale jistě není těžké to zjistit, jestliže jsi ten příběh podrobně prostudoval. Existují techniky, které můžou být použity pro zjištění informací."

      To, co James vytvořil v tomto románu, se příliš neliší od toho, co udělali ve svých tvůrčích textech druzí, když vzali skutečné historické události, postavy a organizace a vytvořili kolem nich fiktivní příběhy. Jeden příklad z poslední doby je román Dana Browna – Ztracený symbol (angl. The Lost Symbol). Brown konstatuje, že příběh má podklad ve Svobodném zednářství a dalších organizacích, které kvůli této novele zkoumal. Pak kolem nich prostě vytvořil svůj příběh. James udělal stejnou věc, až na jeden velký rozdíl. Tvrdí, že on získal své informace nikoliv pozemským průzkumem, ale spíše díky něčemu, co nazývá senzorická bi-lokace, což je mnohem pokročilejší forma dálnovidění.
       V odpovědi na otázku položenou z publika členů diskuzního fóra, týkající se toho, jak získal informace pro svou novelu, James odpovídá:

     "Informace jsou založeny na skutečných datech, která jsou zjištěna prostřednictvím formy dálnovidění, jemuž se v mé učitelské organizaci říká senzorická bi-lokace (angl. Sensory bi-location, SBL). SBL je odlišná od klasického dálnovidění (angl. Remote Viewing, RV), protože je spojena s vyšší myslí, spíše než s psychickými kanály astrálního vidění. Díky tomuto rozdílu umožňuje SBL jedinci navíc analyzovat motiv a záměr, jako přídavek ke smyslovému/dějovému rámci, kterého si všímá technologie RV. SBL je také více zaměřena na aktivní výběr smyslového kanálu, spíše než na výběr reaktivní, jako je tomu v případě RV."

      Ačkoliv Jamesův příběh je fiktivním ztvárněním skutečných aktivit konaných za scénou, on získal tyto informace způsobem, který je za známými možnostmi dálnovidění, jak jsou doloženy různými výzkumníky. Jeho schopnost použít SBL je pravděpodobně důsledkem jeho spojení s Řádem učitelů Lyricus, nebo jak říká „mojí učitelskou organizací“.
     K těm, kteří si nejsou jisti Jamesovými tvrzeními a pravdivou podstatou příběhu Projekt Starobylý šíp, důkaz možná nikdy nepřijde, protože Jamese nezajímá dokazování čehokoliv, včetně své vlastní identity. On se prvotně zajímá o stimulování naší představivosti a otevření našich myslí pro trans-materialistické paradigma lidské existence, které později v tomto století kulminuje do objevu Velkého portálu a do vědy multidimenzionální reality. Román Projekt Starobylý šíp představuje počáteční fázi tohoto procesu – procesu, který má nedozírné důsledky pro to, co znamená být člověkem. Tento kvantový skok v lidské evoluci je příliš důležitý, než aby se k němu dalo přistupovat jednosměrně. Proto kromě této konkrétní mise Lyricusu existují i další cesty pro případné dosažení úspěchu. A tento úspěch je závislý na všech hledačích pravdy, kteří klepou na svá nejhlubší jáství, prostřednictvím jakýchkoliv cest, se kterými rezonují a o kterých se domnívají, že na nich leží pravda. Jak říká staré pořekadlo, „Mnoho cest vede k jedinému cíli.“ James říká:

      "Oceňuji váš zájem a touhu pochopit více o těchto dílech. Vy, kteří studujete tyto materiály, buďte prosím pozorní k cestě, po které jste se rozhodli kráčet. Tato cesta není cestou hrátek ani mentálního cvičení. Je to cesta k vaší osobní moudrosti. Jestli hledáte něco jiného, pak vás vybízím, abyste tyto materiály odložili stranou ve prospěch jiné stezky nebo třeba vůbec žádné."

Výňatek z knihy "Sebrané spisy Tvůrců Křídel, svazek I"



Celá audiokniha k poslechu na playlistu - "Projekt Starobylý šíp - audiokniha"